امروز: سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳

امروز: سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳

محمد پاینده رئیس حزب همدلی مردم تحول خواه(همت) استان هرمزگان ضمن انتقاد از وضعیت راه و جاده ای استان هرمزگان گفت:حوادث جاده ای مدام در شرق و غرب استان رخ میدهد و جواب این اوضاع وخیم ظاهراً تنها سکوت است.

جاده های هرمزگان مدام جان می ستاند / سکوت مسئولان استان قابل هضم است اما سکوت وزیر راه و شهرسازی جای سوال دارد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی حزب همت استان هرمزگان ، محمدپاینده در خصوص وضعیت جاده ای استان هرمزگان ، اظهار داشت : وضعیت راههای استان هرمزگان از قشم گرفته تا جاسک و میناب ،بندرلنگه مدام تیتر جراید محلی می شود این شرایط وخیم به حدی است که امام...

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی حزب همت استان هرمزگان ، محمدپاینده در خصوص وضعیت جاده ای استان هرمزگان ، اظهار داشت : وضعیت راههای استان هرمزگان از قشم گرفته تا جاسک و میناب ،بندرلنگه مدام تیتر جراید محلی می شود این شرایط وخیم به حدی است که امام جمعه بندرلنگه را هم بخاطر از دست دادن فرزندش در همین جاده ها دلسرد کرد.

وی در ادامه افزود:جاده های کم عرض تا کنون بانی حوداث بی شماری شده است، اما حکایت تلخ تر اینجاست که در این استان ساحلی و البته ترانزیتی اقدامی جدی برای توجه به جاده های پر حادثه و کم عرض نشده است. البته این بار برخلاف دفعات متعدد قبل مسئولان ارشد استان پیام های تسلیتی برای امام جمعه بندرلنگه ارسال کردند اما در حوداث پر تلفات ایام قبل از آن حتی یک پیام کوتاه تسلیت به مردم داغدار منتشر نشد، با این اوصاف چه انتظاری می توان از مسئولان ذی ربط برای پاسخگویی به وضعیت وخیم راه‌های استان داشت.

مسئول حزب همت استان هرمزگان همچنین گفت: بارها و بارها نوشتیم که مهمترین عامل توسعه بنادر در دنیای امروزی توجه به شرایط حمل و نقل و توسعه جاده ها است. اما در این شرایط اقتصادی و کمبود بودجه که فقط طی سال‌جاری سهم استان ۴۲ کیلومتر جاده سازی بوده است چه انتظاری می توان از مسئولان اجرایی داشت! و در این میان نمایندگان هرمزگان در مجلس نیز با وجود تقلای قلیلی که در این موضوع داشته اند، عملا کاری از پیش نبرده اند و این توان را نداشته اند که اهمیت این موضوع را در پایتخت تفهیم کنند و ‌‌‌در این میان بخش بسیار کوچکی از رسانه استان که به این موضوعات توجه نشان داده به سبب عدم همراهی بقیه توفیقی در توجه دادن دولت به وضعیت راههای استان نداشته اند.

پاینده افزود: از نکات قابل تامل این حادثه سخنان امام جمعه اهل سنت بندر لنگه بود، وی بخاطر حادثه تصادف منجر به فوت یک بانوی معلم و ۳ فرزندش و همچنین برخورد دو دستگاه تانکر که منجر به مرگ یک رانند‌‌‌ه ایلامی شد، هفته گذشته در یک نشست ،مخاطب را مسئولان دولت قرار داد و معتقد بود توجه به جاده های کم عرض بندرلنگه به یک عزم ملی نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: شفاف تر اینکه معضل رو به رشد حوداث جاده ای در غرب استان نیازمند توجه ویژه وزارت راه شهر سازی است و با این بودجه های قطره چکانی به طور یقین باز هم شاهد وقوع این دست حوداث خواهیم بود. اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به جاده های مهم استان کنیم متوجه می شویم که حوداث حتی در اتوبان بندرعباس به سیرجان حوالی حاجی آباد هم رخ می دهد و ریزش های ترانشه این جاده در کمین رانندگان این جاده مهم ترانزیتی است، مشکلی که پس یک دهه خبرسازی همچنان لاینحل مانده است.

پاینده با اشاره به جاده‌های کم عرض استان،گفت: هنوز توجهی به جاده اصلی و کم عرض جاسک به بشاگرد نشده است، جاده اصلی میناب به بشاگرد هنوز به طور کامل تعریض نشده است، جاده اصلی میناب به سیریک و جاسک کم عرض و خطرناک است و مرگ آفرین، جاده ی اصلی و کم عرض بندرلنگه به خمیر و بندرعباس مدام حادثه آفرین می شود،اتوبان بندرعباس به لار هنوز تکمیل نشده و آمار حوداث این جاده در سال گذشته بسیار افزایش یافت. جاده بستک همین هفته گذشته شاهد مرگ یک دختر نوجوان هنرمند و جراحت تعدادی از همکارانش‌‌ بود، جاده های غرب جزیره قشم و شرایط جاده های پارسیان نیز تعریفی ندارد در شهرستان بشاگرد بخش گافر و پارامون وضعیت جاده به نحو تاسف باری غیرقابل عبورست و مدام مطالبه گران از وضعیت راههای این شهرستان ها گلایه دارند.

محمد پاینده در ادامه گفت: حکایت دردناک اینجاست که این آمار اسف بار فقط مربوط به جاده های اصلی بود که معمولا بعد از هر بارندگی در شرق و غرب استان مسدود می شوند. ضمن اینکه باید ذکری هم از کمبود تجهیزات و علائم جاده ای ،چراغ های چشمک زن ،گارد ریل در این جاده ها کنیم. پرداختن به وضعیت وخیم راه‌های روستایی که خود یک حدیث مفصل دیگری است، نیز باید اشاره کرد جاده هایی که صیادان ، کشاورزان و دامداران باید برای انتقال تولیدات خود از آن بهره ببرند، در اغلب نواحی روستایی استان شرایط خوبی ندارند و سالهاست که مرمت و روکش آسفالت آنها به فراموشی سپرده شده
است.

مسئول حزب همت استان هرمزگان در ادامه افزود:براستی آیا راهکاری برای حل این معضل معظم که بانی از دست رفتن منابع انسانی و خسارات بزرگ مالی و جانی شده، وجود ندارد؟ آیا بهتر نیست این حوزه مهم را از وزارت راه و شهرسازی گرفته و به بخش خصوصی واگذار شود. وقتی دولت توان مالی برای این مهم ندارد، شاید بخش خصوصی گره گشای این مشکل شود و حداقل اگر مردم هزینه ای برای تردد در جاده ها می پردازند، دیگر یقین دارند که جان خود را به این سادگی از دست نخواهند داد. و در این میان اگر صنایع بزرگ و سازمان های پر درآمد استان مجبورند همه ی درآمد خود را به تهران ارسال کنند، بهتر نیست با دعوت از سرمایه گذاران بزرگ ،جاده های مهم شرق و غرب استان را به آنها واگذار کنیم.

پاینده در پایان اظهار داشت:در پایان باید تاکید داشت که همیشه یاد گرفته ایم برای حل مشکلات چشم به پایتخت داشته باشیم، حرف دیگر اینکه در این شرایط نخبگان استان برای وضعیت وخیم جاده های استان فعالانه تر برخورد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی حزب همت استان هرمزگان

لینک کوتاه خبر:

https://hehh.ir/?p=9736

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها